Vissessie Old Pollard Lake 30 Okt t/m 2 Nov 2015

Vrijdag 30 Oktober

Om 6:30 uur vertrekken we richting Noord-Frankrijk voor een weekendsessie op Old Pollard Lake.
Rond 12:30 uur arriveren op onze bestemming. We worden vriendelijk ontvangen door Jos de eigenaar en z’n hondje Timo. We zijn de enigen die deze dag aankomen. Er is verder niemand.
Jos vertelt verder wat over het meer en geeft wat tips mee. Daarna rijden we naar de stek.
Onze stek voor dit weekend is stek 5 met een cabin met een veranda. De cabin is voorzien van o.a. 2 slaapbanken, stroom, een koelkast, een kookstel, een waterkoker en een verwarming.Het is een ruime stek waarbij ook al een onthaakmat, schepnet en een weegpaal aanwezig is. Iets verderop staat een klein houten gebouwtje met toilet en douche. Na alles uitgeladen te hebben rijden we nog snel even langs de supermarkt voor de laatste boodschapjes.

Bij terugkomst willen we beginnen met onze stek te peilen. Jos en Timo komen ook nog even langs en Jos geeft ons nog tips over de dieptes van het water. Als ze weg zijn gaan we onze stek rond met de voerboot en dieptemeter. Nadat we onze plekken hebben bepaald, is het tijd om de hengels te beazen en uit te varen. Na wat probleempjes met onze voerboot liggen de hengels uiteindelijk rond 16:15 uur uit.Tijd om ook maar gelijk met het avondeten te beginnen. Tijdens het eten krijgen we een paar piepjes, meer niet.

Dan zo rond 19:20 uur krijg ik een volle fluiter op 1 van m’n hengels. Ik sla aan, de vis hangt en na een dril van een minuut of 5 ligt er een mooie 9,5 kilo spiegel op de mat. Gevangen op Carp Maiden Exotic Fish. Na die vangst praten we nog even na en besluiten het die dag voor gezien te houden. De vermoeidheid slaat in. Tijd om te gaan slapen maar andere kant hopelijk niet lang.

CMEF30-10-2015

Zaterdag 31 Oktober

De nieuwe dag is eigenlijk nog maar net begonnen als we rond 1 uur worden gewekt door eerst 1 piep op Mich z’n hengel maar al snel gevolgd door een volle fluiter. Michel slaat aan, ja hangen. Na een snelle dril zien we de vis even later aan de oppervlakte verschijnen. Niet veel later schep ik voorzichtig de vis, een spiegel, in het schepnet. Michel neemt het daarna weer over om de vis naar de onthaakmat te tillen. Op het moment dat hij de schepnet overneemt krijgt hij een volle fluiter op zn andere hengel. Die moet ik dus gauw van hem aanslaan. Ik sla aan en ook deze vis hangt wederom. Ik drilleen stukje maar leg daarna gauw de hengel weer neer en op de vrijloop om gauw Michel even te helpen met de andere vis, die hij in de tussentijd al heeft onthaakt en gewogen, 8 kilo om precies te zijn. Gevangen op de Carp Maiden Scopex. Even gauw een paar foto’s klikken en de vis gaat weer terug het water in. Ondanks dat het op zijn hengel is wil Michel dat ik alsnog verder met ga met het drillen van die andere vis omdat hij last heeft van z’n arm waaraan hij enkele weken geleden nog is geopereerd. Even later zien we ook deze vis aan de oppervlakte verschijnen. Deze keer is het een schub.10 kilo. Gevangen op de Carp Maiden Krill.

CMSCO31-10-2015

Rond 10:30 uur krijgt Mich nog een run maar de vis schiet helaas los.
Aan het einde van de middag verversen we alle hengels. Het weer slaat ondertussen ook om.
Het is behoorlijk koud. Het blijft de hele avond en nacht, op wat piepjes na, rustig.

CMKRILL31-10-2015

Zondag 1 November

Het is dus een hele rustige nacht geweest. Een heerlijke nachtrust gehad komt het dus op neer.
We bespreken ons plan van aanpak. Daarna halen we de hengels op en verversen we ze.
Rond 9:45 uur liggen alle hengels er weer in. Tijd voor koffie en ontbijt.
Het blijft rustig, af en toe een piepje. Het is deze dag best wel lekker weer. Het zonnetje schijnt.

In de middag besluit ik even te gaan snoeken met een blinkertje en binnen een half uurtje is het raak en vang ik een mooie snoek. Aan het einde van de middag verversen we onze hengels voor de nacht. Het is al aardig mistig aan het worden. Net als we aan het avondeten willen beginnen gaat 1 van Michel z’n piepers af. Na een korte drill blijkt het een snoek te zijn, gevangen op de Carp Maiden Krill. Het is ondertussen weer behoorlijk koud geworden, zelfs nog kouder dan gisteravond en het miezert zelfs een beetje. De rest van de avond en nacht blijft het ook op wat piepjes na weer rustig.

Maandag 2 November

Na een rustige nacht is het weer tijd om de boel op te ruimen en in te pakken. Tijd om weer naar huis te gaan. De teller is blijven steken op 3 karpers en 2 snoeken maar dat mag de pret niet drukken want we hebben prima naar ons zin gehad op Old Pollard Lake. Na nog even met Jos te hebben gesproken nemen we afscheid van hem en Timo en stappen we de auto in en rijden weer richting het hoge Noorden.

Bij deze willen Michel en ik, Jos bedanken voor alle goede service.